ZASADY WZAJEMNEGO HONOROWANIA BILETÓW Z KOLEJAMI WIELKOPOLSKIMI
- KW w pociągach osobowych honorować będzie następujące rodzaje biletów:
- wystawione wg podstawowej Taryfy przewozowej (ŁKA- TP), zakupionych w kasach biletowych i z terminali mobilnych w pociągach ŁKA na przejazdy pociągami kategorii ŁKA:
- jednorazowe: wg taryfy normalnej i z ulgami ustawowymi,
- okresowe: wg taryfy normalnej i z ulgami ustawowymi,
- bezpłatne kupony na przewóz rowerów,
- bilety na przewóz roweru,
- bilety na przewóz psa, bagażu podręcznego, wózka dziecięcego pod opieką podróżnego – wydanych łącznie z biletem na przejazd.
- na odcinku Poznań Główny – Łódź Fabryczna bilety zakupione w kasach biletowych, z terminali mobilnych, w stacjonarnych i mobilnych automatach biletowych, za pośrednictwem internetowych i mobilnych kanałów dystrybucji na przejazdy pociągami kategorii ŁKA uruchamianymi przez „ŁKA” sp. z o.o. wystawione w ramach:
- Taryfy oraz ofert, o których mowa w pkt 1.
- oferty pozataryfowej/specjalnej:
- „Łódzkie Bliżej Ciebie”,
- Bilet strefowy,
- „ŁKA SENIOR”,
- Karta Seniora Województwa Łódzkiego,
- Wojewódzka Karta Rodzin Wielodzietnych,
- „Zasłużony Honorowy Dawca Krwi”,
- „ŁKA łączy z Poznaniem”,
- „Bilet zintegrowany ŁKA+PKS”
- Wspólny Bilet Aglomeracyjny,
- Przejazdy działaczy opozycji antykomunistycznych oraz osób represjonowanych z powodów politycznych,
- „Taryfa województwa łódzkiego”, bilety normalne w tym z ulgami ustawowymi (33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95%) i ulgą handlową 50%, 55%,
- Bilet sieciowy imienny kwartalny oraz roczny,
- Karty ŁKA+.
- Bilety jednorazowe i okresowe Lokalnego Transportu Zbiorowego (MPK Łódź) uprawniające do przejazdów w granicach administracyjnych miasta Łodzi
- wystawione wg podstawowej Taryfy przewozowej (ŁKA- TP), zakupionych w kasach biletowych i z terminali mobilnych w pociągach ŁKA na przejazdy pociągami kategorii ŁKA:
- ŁKA w pociągach kategorii ŁKA honorować będzie następujące rodzaje biletów:
- wystawione wg podstawowej Taryfy przewozowej (KW - TP), zakupionych z terminali mobilnych w pociągach KW na przejazdy pociągami kategorii KW:
- jednorazowe: wg taryfy normalnej i z ulgami ustawowymi,
- okresowe: wg taryfy normalnej i z ulgami ustawowymi,
- bilet na przewóz roweru:
- jednorazowe,
- miesięczne z wyłączeniem honorowania „w płatnych terminach” tj. w dni robocze w godz. 6:00 – 8:00 oraz 14:00 – 17:00 (od 17 maja 2023 r.).
- bilety na przewóz psa, bagażu podręcznego, wózka dziecięcego pod opieką podróżnego – wydanych łącznie z biletem na przejazd.
- na odcinku Poznań Główny – Łódź Fabryczna tzw. „wspólnym” bilety zakupione w kasach biletowych, z terminali mobilnych, w stacjonarnych i mobilnych automatach biletowych oraz za pośrednictwem internetowych i mobilnych kanałów dystrybucji na przejazd pociągami osobowymi KW uruchamianymi przez KW wystawione w ramach:
- Taryfy oraz ofert, o których mowa w pkt 1.
- oferty pozataryfowej/specjalnej:
- BUS-Tramwaj-Kolej,
- tygodniowe, miesięczne i kwartalne dla posiadaczy REGIOkarty (w przypadku biletów miesięcznych, również z ulgami ustawowymi: 33%, 37%, 49%, 51%, 78% lub 93%),
- Bilet sieciowy imienny kwartalny oraz roczny.
- wystawione wg podstawowej Taryfy przewozowej (KW - TP), zakupionych z terminali mobilnych w pociągach KW na przejazdy pociągami kategorii KW:
Ponadto ŁKA i KW wzajemnie honorują bilety w przypadku wystąpienia jednej z niżej wymienionych sytuacji:
- nieplanowanego odwołania pociągu (wynikającego z przyczyn innych niż zmiana rozkładu jazdy);
- przewidywanego opóźnienia pociągu przekraczającego 60 minut;
- utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie jazdy.
W takich sytuacjach, podróżny na podstawie uzyskanego od upoważnionego pracownika (np. kasjera biletowego, pracownika drużyny konduktorskiej) odpowiedniego poświadczenia o opóźnieniu/odwołaniu pociągu lub utracie połączenia może:
- odbyć przejazd pociągiem uruchamianym przez drugą Stronę do stacji docelowej wskazanej na bilecie;
- powrócić do stacji wyjazdu wskazanej na bilecie pociągiem uruchamianym przez drugą Stronę.
W przypadkach zaistnienia okoliczności, o których mowa powyżej, o honorowaniu biletów drugiego przewoźnika odpowiednie polecenie wydaje dyspozytura przewoźnika.
Honorowanie nie znajduje zastosowania w przypadku:
- odwołania pociągu trwającego dłużej niż 24 godziny;
- opóźnienia pociągu, odwołania pociągu lub utraty połączenia zaistniałych w związku ze strajkiem Strony.